PROJE ÖN-SON TEST DEĞERLENDİRME ANALİZLERİ
Proje
Ön Anketler ve Son Anketler Değerlendirme
Öğretmen
Proje başında
öğrencilerinizin duygularını yaşayabildiğiniz düşünüyor musunuz sorusuna
öğretmenler % 62,5 oy oranıyla evet cevap vermişken proje sonunda projenin öğrencilerinizin duygularını anlaması
ve sağlıklı bir şekilde yaşamasına katkı sunduğunu düşünüyor musunuz sorusuna
%100 oy oranıyla evet cevabı verildiği görülmüştür.
Öğretmenler proje başında empati becerisinin geliştirilebilir olduğunu
düşünürken projeyle birlikte çocuklarda empati becerisinin geliştiğini
duygulara dair olumlu farkındalık geliştirildiğini ifade etmişlerdir.
Proje başında
öğretmenler duygu farkındalığı oluşturmak için drama çalışmaları, hikaye okuma,
masal anlatma, oyun oynama, çeşitli sanat dallarıyla ilgilenmelerine rehberlik
etme, çocuğun öncelikli olarak kendisini tanımasına rehberlik etme, empati kurma
becerisine yönelik etkinlikler dinleme ve anlama becerileri geliştirilebilir,
duygular üzerine çeşitli canlandırmalar yapılabilir ve model olunabilir.
şeklinde ifade bulundular. Proje planında yer alan etkinliklerin
gerçekleştirilmesiyle birlikte duygularını anlayabilme, duygularını kabul etme,
duygularını uygun şekilde ifade etme, duygularını ifade ederken ihtiyaç duyarsa
bir yetişkinden rehberlik isteyebilir kazanımlarına ulaştıkları ifade
edilmiştir.
Öğrenci
Proje başında öğrencilerimiz bildikleri duyguları ağlamak,
mutlu olmak, kızmak, sevinmek, inatlaşmak, üzülmek, sevmek, gülmek, kırılmak, empati,
hissetmek, şaşırmak, güvenmek, korkmak, hüzünlenmek, sinirlenmek, sabırsızlanmak,
heyecan olarak ifade etmiş ve en çok yaşanılan duygunun mutluluk olduğunu
belirtmişlerdir. Öğrenciler, proje sonunda en çok yaşadıkları duygunun mutluluk
olduğunu, beğendikleri etkinliklerin sabırsızlık duygusuyla ilgili olduğunu,
ifade ederken en çok zorlandıkları duyguların utanma ve öfke duygusu olduğunu
belirtmişlerdir.
Öğrenciler proje sonunda edinmiş oldukları
kazanımları şu şekilde belirtmişlerdir: Aynı anda birçok duygunun
yaşanabileceğini biliyorum, Kendime güveniyorum, Artık duygularımı daha rahat
ifade edebiliyorum, Arkadaşlarımı ve ailemi anlamaya çalışıyorum, Duygularımı
kendime ve başkalarına zarar vermeden yaşayabiliyorum, Yaşadığım duyguların
farkındayım, Duyguların evrensel olduğunun farkındayım. Bu da gösteriyor ki
projemiz amacına ulaştı.
Veli
Proje başında da sonunda velilerimizin duyguları iyi
duygu ve kötü duygu olarak sınıflandırılabileceğini ifade etmişlerdir. Bu nokta
üzerinde sınıfta öğrencilerimiz ile çok fazla çalışma yaptığımızı ancak bu
sonuçla birlikte velilerde bir takım önyargıların değiştirilemediğini
gözlemledik.
Proje başında velilerimiz çocuklarının duygularını
ifade etme şekillerinin kendilerinin duygularını ifade etme şekilleriyle
ilişkili olduğunu düşünürken aynı şekilde proje sonunda da veliler yaşadıkları
duyguların çocuklarını etkilediğini ifade etmişlerdir.
Projemizin sonunda velilerimiz çocuklarında
duygularla ilgili olumlu farkındalık ve bilinç kazandıklarını ifade
etmişlerdir. Özgüveni arttı, kendini artık daha rahat ifade edebiliyor, duyguların
ne demek olduğunu ve ne ifade ettiğini kavradı. şeklinde ifadelerle proje
sonucuna katkıda bulunmuşlardır.
Yorumlar
Yorum Gönder