PROJE ÖN-SON TEST DEĞERLENDİRME ANALİZLERİ

 

Proje Ön Anketler ve Son Anketler Değerlendirme

Öğretmen

Proje başında öğrencilerinizin duygularını yaşayabildiğiniz düşünüyor musunuz sorusuna öğretmenler % 62,5 oy oranıyla evet cevap vermişken proje sonunda projenin öğrencilerinizin duygularını anlaması ve sağlıklı bir şekilde yaşamasına katkı sunduğunu düşünüyor musunuz sorusuna %100 oy oranıyla evet cevabı verildiği görülmüştür.

Öğretmenler proje başında empati becerisinin geliştirilebilir olduğunu düşünürken projeyle birlikte çocuklarda empati becerisinin geliştiğini duygulara dair olumlu farkındalık geliştirildiğini ifade etmişlerdir.

Proje başında öğretmenler duygu farkındalığı oluşturmak için drama çalışmaları, hikaye okuma, masal anlatma, oyun oynama, çeşitli sanat dallarıyla ilgilenmelerine rehberlik etme, çocuğun öncelikli olarak kendisini tanımasına rehberlik etme, empati kurma becerisine yönelik etkinlikler dinleme ve anlama becerileri geliştirilebilir, duygular üzerine çeşitli canlandırmalar yapılabilir ve model olunabilir. şeklinde ifade bulundular. Proje planında yer alan etkinliklerin gerçekleştirilmesiyle birlikte duygularını anlayabilme, duygularını kabul etme, duygularını uygun şekilde ifade etme, duygularını ifade ederken ihtiyaç duyarsa bir yetişkinden rehberlik isteyebilir kazanımlarına ulaştıkları ifade edilmiştir.

Öğrenci

Proje başında öğrencilerimiz bildikleri duyguları ağlamak, mutlu olmak, kızmak, sevinmek, inatlaşmak, üzülmek, sevmek, gülmek, kırılmak, empati, hissetmek, şaşırmak, güvenmek, korkmak, hüzünlenmek, sinirlenmek, sabırsızlanmak, heyecan olarak ifade etmiş ve en çok yaşanılan duygunun mutluluk olduğunu belirtmişlerdir. Öğrenciler, proje sonunda en çok yaşadıkları duygunun mutluluk olduğunu, beğendikleri etkinliklerin sabırsızlık duygusuyla ilgili olduğunu, ifade ederken en çok zorlandıkları duyguların utanma ve öfke duygusu olduğunu belirtmişlerdir.

Öğrenciler proje sonunda edinmiş oldukları kazanımları şu şekilde belirtmişlerdir: Aynı anda birçok duygunun yaşanabileceğini biliyorum, Kendime güveniyorum, Artık duygularımı daha rahat ifade edebiliyorum, Arkadaşlarımı ve ailemi anlamaya çalışıyorum, Duygularımı kendime ve başkalarına zarar vermeden yaşayabiliyorum, Yaşadığım duyguların farkındayım, Duyguların evrensel olduğunun farkındayım. Bu da gösteriyor ki projemiz amacına ulaştı.

Veli

Proje başında da sonunda velilerimizin duyguları iyi duygu ve kötü duygu olarak sınıflandırılabileceğini ifade etmişlerdir. Bu nokta üzerinde sınıfta öğrencilerimiz ile çok fazla çalışma yaptığımızı ancak bu sonuçla birlikte velilerde bir takım önyargıların değiştirilemediğini gözlemledik.

Proje başında velilerimiz çocuklarının duygularını ifade etme şekillerinin kendilerinin duygularını ifade etme şekilleriyle ilişkili olduğunu düşünürken aynı şekilde proje sonunda da veliler yaşadıkları duyguların çocuklarını etkilediğini ifade etmişlerdir.

Projemizin sonunda velilerimiz çocuklarında duygularla ilgili olumlu farkındalık ve bilinç kazandıklarını ifade etmişlerdir. Özgüveni arttı, kendini artık daha rahat ifade edebiliyor, duyguların ne demek olduğunu ve ne ifade ettiğini kavradı. şeklinde ifadelerle proje sonucuna katkıda bulunmuşlardır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ÇOCUKLARDA MUTLULUK VE MUTLULUĞUN ÖNEMİ-THE IMPORTANCE OF HAPPINESS AND HAPPINESS IN CHILDREN