Proje Başı Öğretmen Ön Anketi Analizimiz / Our Pre-Project Pre-Questionnaire Analysis

 

 

 

Duygumun Dostuyum eTwinning Projesi Proje Başı Öğretmen Anketi Analizi

1.Daha önce bir eTwinning projesine katıldınız mı?( 8 yanıt )

8 yanıttan 4’iü %50 dağılım oranı ile Evet, 4’ü %50 dağılım oranı ile Hayır olmuştur.Projede öğretmenlerin yarısının daha önce bir eTwinning projesine katıldığı, yarısının da ilk eTwinning projesi olarak  “Duygumun Dostuyum” projemize başlayacakları görülmektedir.


2.Öğrencilerinizin duygularını yaşayabildiğini düşünüyor musunuz? ( 8 yanıt )

8 yanıttan 5’i  %62,5 oranında dağılım ile evet, 2’si   %25 dağılım ile kararsızım, 1’i ise %12,5 dağılım ile hayır cevabını vermişlerdir. Projedeki öğretmenlerin yarısından fazlasının öğrencilerinin duygularını yaşadığını düşündüğü gözlenmiştir. Öğrencilerinin duygularını yaşamadığının düşünüldüğünün azınlıkta olduğu görülmektedir.

 

3.Öğrencilerinizin duygularını ifade etmelerine izin veriyor musunuz? ( 8 yanıt )

8 yanıttan 8’i %100 oranında dağılım ile evet olmuştur.Projedeki öğretmenlerin hepsinin öğrencilerinin duygularını ifade etmelerine izin verdiği görülmüştür.

 

4.Çocuklarda duygu farkındalığı oluşturmak için neler yapılabilir? ( 8 yanıt )

Proje öğretmenlerimizden gelen cevaplar şu yöndedir:

Drama çalışmaları, hikaye okuma, masal anlatma, oyun oynama, çeşitli sanat dallarıyla ilgilenmelerine rehberlik etme, çocuğun öncelikli olarak kendisini tanımasına rehberlik etme

Duygularını tanımalarıı sağlayacak her türlü etkinlik yapılabilir dramaya ağırlık verilebilir

Empati kurması sağlanabilir, dinleme ve anlama becerileri geliştirilebilir, duygular üzerine çeşitli canlandırmalar yapılabilir ve model olunabilir

Empati duygusu kazandırılarak duygusal farkındalık oluşturulabilir.

öncelikle duygular tanıtılmalı

Duygular hayatımızın her alanında olduğu için her zaman fırsat eğitimi yapılmalı, hem fizyolojik hem psikolojik sağlık için en öncelikli konulardan olduğu için bütünleştirilmiş etkinliklerde planlı ve düzenli olarak yer verilmelidir.

Drama oyun dans sarki

Canlandırma, duygu günlüğü, rol model olma

 

5.Çocuğun duygularını kontrol etmesiyle duygusunu yaşamasının aynı şey olduğunu düşünüyor musunuz? (8 yanıt )



8 yanıttan 6’sı  %75 dağılım oranı ile Hayır,1’i  %12,5 dağılım oranı ile Evet, 1’i %12,5 dağılım oranı ile Kararsızım olmuştur.Projedeki öğretmenlerin çoğunluğu çocuğun duygularını kontrol etmesiyle duygusunu yaşamasının aynı şey olduğunu düşünmediklerini belirtmiştir.

 

6.Sizce duygular başkalarının bakış açısına göre değişir mi? ( 8 yanıt )

8 yanıttan 3’ü %37,5 dağılım oranı ile Hayır, 3’ü %37,5 dağılım oranı ile Evet, 2’si %25 dağılım oranı ile Kararsızım  olmuştur. Projedeki öğretmenlerin duyguların başkalarının bakış açısına göre değişip değişmediğiyle ilgili görüşlerinde farklılıklar olduğu görülmüştür.


7.Velilerinizle daha önce duygu konulu çalışmalar yaptınız mı? ( 8 yanıt )

8 yanıttan 6’sı %75 dağılım oranı ile evet, 2’si %25 dağılım oranı ile hayır olmuştur. Öğretmenlerimizin tamamına yakınının daha önce duygu konulu çalışmalar yaptığı görülmektedir.

 

8.Eğitim ile empati becerisinin geliştirilebileceğini düşünüyor musunuz? ( 7 yanıt )

8 yanıttan hepsi evet yanıtını vermiş olup projedeki öğretmenlerin tamamının eğitim ile empati becerisinin geliştirilebileceğini düşündüğü görülmektedir.

 

 

 

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ÇOCUKLARDA MUTLULUK VE MUTLULUĞUN ÖNEMİ-THE IMPORTANCE OF HAPPINESS AND HAPPINESS IN CHILDREN