Proje Başı Öğretmen Ön Anketi Analizimiz / Our Pre-Project Pre-Questionnaire Analysis
Duygumun
Dostuyum eTwinning Projesi Proje Başı Öğretmen Anketi Analizi
1.Daha önce bir eTwinning
projesine katıldınız mı?( 8 yanıt )
8 yanıttan 4’iü %50 dağılım oranı ile Evet, 4’ü %50 dağılım oranı ile Hayır olmuştur.Projede öğretmenlerin yarısının daha önce bir eTwinning projesine katıldığı, yarısının da ilk eTwinning projesi olarak “Duygumun Dostuyum” projemize başlayacakları görülmektedir.
2.Öğrencilerinizin
duygularını yaşayabildiğini düşünüyor musunuz? ( 8 yanıt )
8 yanıttan 5’i %62,5 oranında dağılım ile evet, 2’si %25 dağılım ile kararsızım, 1’i ise %12,5 dağılım ile hayır cevabını vermişlerdir. Projedeki öğretmenlerin yarısından fazlasının öğrencilerinin duygularını yaşadığını düşündüğü gözlenmiştir. Öğrencilerinin duygularını yaşamadığının düşünüldüğünün azınlıkta olduğu görülmektedir.
3.Öğrencilerinizin
duygularını ifade etmelerine izin veriyor musunuz? ( 8 yanıt )
8 yanıttan 8’i %100 oranında dağılım ile
evet olmuştur.Projedeki öğretmenlerin hepsinin öğrencilerinin duygularını ifade
etmelerine izin verdiği görülmüştür.
4.Çocuklarda duygu farkındalığı oluşturmak için neler yapılabilir? ( 8 yanıt )
Proje öğretmenlerimizden gelen cevaplar şu yöndedir:
Drama çalışmaları, hikaye okuma, masal anlatma, oyun
oynama, çeşitli sanat dallarıyla ilgilenmelerine rehberlik etme, çocuğun
öncelikli olarak kendisini tanımasına rehberlik etme
Duygularını tanımalarıı sağlayacak her türlü etkinlik
yapılabilir dramaya ağırlık verilebilir
Empati kurması sağlanabilir, dinleme ve anlama
becerileri geliştirilebilir, duygular üzerine çeşitli canlandırmalar
yapılabilir ve model olunabilir
Empati duygusu kazandırılarak duygusal farkındalık
oluşturulabilir.
öncelikle duygular tanıtılmalı
Duygular hayatımızın her alanında olduğu için her
zaman fırsat eğitimi yapılmalı, hem fizyolojik hem psikolojik sağlık için en
öncelikli konulardan olduğu için bütünleştirilmiş etkinliklerde planlı ve
düzenli olarak yer verilmelidir.
Drama oyun dans sarki
Canlandırma, duygu günlüğü, rol model olma
5.Çocuğun
duygularını kontrol etmesiyle duygusunu yaşamasının aynı şey olduğunu düşünüyor
musunuz? (8 yanıt )
8 yanıttan 6’sı %75 dağılım oranı ile Hayır,1’i %12,5 dağılım oranı ile Evet, 1’i %12,5 dağılım oranı ile Kararsızım olmuştur.Projedeki öğretmenlerin çoğunluğu çocuğun duygularını kontrol etmesiyle duygusunu yaşamasının aynı şey olduğunu düşünmediklerini belirtmiştir.
6.Sizce duygular başkalarının bakış
açısına göre değişir mi? ( 8 yanıt )
8 yanıttan 3’ü %37,5 dağılım oranı ile Hayır, 3’ü %37,5 dağılım oranı ile Evet, 2’si %25 dağılım oranı ile Kararsızım olmuştur. Projedeki öğretmenlerin duyguların başkalarının bakış açısına göre değişip değişmediğiyle ilgili görüşlerinde farklılıklar olduğu görülmüştür.
7.Velilerinizle daha önce duygu konulu
çalışmalar yaptınız mı? ( 8 yanıt )
8 yanıttan 6’sı %75 dağılım oranı ile evet, 2’si %25 dağılım oranı ile hayır olmuştur. Öğretmenlerimizin tamamına yakınının daha önce duygu konulu çalışmalar yaptığı görülmektedir.
8.Eğitim ile empati becerisinin
geliştirilebileceğini düşünüyor musunuz? ( 7 yanıt )
8 yanıttan hepsi evet yanıtını vermiş olup projedeki öğretmenlerin tamamının eğitim ile empati becerisinin geliştirilebileceğini düşündüğü görülmektedir.
Yorumlar
Yorum Gönder